Jednoduché svačinky, které si hravě zvládneš připravit i sama


Už jsi unavená z obyčejných svačin, které ti do školy stále připravuje tvá mamča? Co takhle si dát do nového roku předsevzetí, že jejich přípravu si obstaráš sama? A abys trošku svůj jídelníček oživila, máme pro tebe hned několik zajímavých receptů, kterými jistě nepohrdneš a smlsneš si na nich.

Krekry s arašídovým máslem

Jestliže jsi ještě nevyzkoušela kombinaci smetanového sýra a arašídového másla, přišla jsi o hodně. Příprava této svačinky je tak lehká, že ji zvládne i malé dítě. Stačí jen na celozrnné krekry namazat arašídové máslo se smetanovým sýrem, zasypat ovocem a je hotovo.

Zapečené brambory

Také tento recept zvládneš levou zadní. Brambory pořádně omyj (neloupej je), rozděl na poloviny a dej je na plech vyložený pečícím papírem. Zakápni olivovým olejem, osol a vlož do trouby do doby, než budou měkké. Nakonec z hotových brambor vydlabej vnitřek, smíchej ho se sýrem (záleží na tvé chuti, můžeš použít nivu, eidam, goudu nebo parmezán) a směsí naplň vydlabané brambory. Ty vlož zpět na pár minut do trouby, aby se na nich vytvořila ta dokonale křupavá krustička.

Avokádový toust

V misce rozmačkej zralé avokádo pomocí vidličky, které natři na celozrnné pečivo. Osol, opepři a zakápni citronem a zdravou svačinku máš na světě.

Smoothie

Proč se neustále cpát těžkými jídly? I lahodné smoothie je plnohodnotnou svačinkou. Budeš potřebovat hrnek mléka, jeden banán a lžíci arašídového másla. Všechny ingredience smíchej v mixéru dohromady, a pak už jen stačí smoothie nalít do stylové láhve.

Pita pizza

Pita chléb rozkroj podélně tak, abys získala dva samostatné chlebové koláče. Na ně si můžeš nanést nějakou tvou oblíbenou rajčatovou omáčku, plátky sýru (i několik druhů) a nakonec trošku oregána. Vlož do mikrovlnné trouby (než se sýr rozteče) a máš hotovo.

Sendvič s Nutellou

Tak tomuto jídlu neodolá snad nikdo. Na celozrnný toust namaž Nutellu, nahoru přidej banány na kolečka a užívej si tu vynikající chuť svého pokrmu.

Sýrové Quesadillas

Mezi dvě tortilly vlož sýr, nějakou oblíbenou omáčku nebo dip (rozmačkané avokádo, rajčatová omáčka apod.) a přidat můžeš i kousky kuřete, co vám doma zbyly ze včerejšího obědu. Je to vážně mňamka.

Hummus s krekry nebo opečeným pita chlebem

Buď si můžeš krekry koupit nebo udělat, a to přímo z pita chleba. Ten nakrájej na trojúhelníčky a opeč je. Přidej dip z hummusu a máš vystaráno.

Všimla sis, že většina receptů patří do zdravější škatulky? Nezapomínej, že i zdravé jídlo může chutnat lahodně.

Autorský text

Autor: Michaela Richterová



Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru

Další zajímavé články